Sfaturi și păreri

Laptele cald ajută la somn ? – Beneficiile laptelui cald înainte de culcare

Laptele cald ajută la somn

Laptele cald ajută la somn? Dacă beau lapte voi dormi mai bine? Află din acest articol dacă laptele are beneficii asupra somnului.

Dacă vă străduiți să dormiți cel puțin șapte sau mai multe ore de somn în fiecare noapte, nu sunteți singurul. O treime dintre adulții declară că nu beneficiază de cantitatea de somn recomandată. Somnul este esențial pentru o bună sănătate și dezvoltare, așa că este imperativ să dormim suficient în fiecare noapte.

Există o multitudine de remedii casnice pe care oamenii le pot încerca pentru a adormi mai ușor și să doarmă mai profund. Consumul de lapte cald noaptea este o astfel de strategie care a fost împărtășită de ani de zile. Aflați ce spun cercetările despre acest obicei și dacă contribuie la un somn odihnitor.

Laptele cald te ajută la somn?

Dovezile științifice sugerează că laptele cald înainte de culcare vă poate ajuta să dormiți. Într-un studiu efectuat pe persoane internate în unitatea de cardiologie a unui spital, cei care au băut lapte cald și miere timp de trei zile au observat îmbunătățiri în ceea ce privește somnul. Un studiu efectuat pe adulți cu vârsta de peste 60 de ani a constatat că consumul de lapte fermentat pe parcursul a trei săptămâni a redus trezirile nocturne.

Dacă aveți probleme cu somnul și vă chinuiți să adormiți, laptele ar putea fi de ajutor. Într-un studiu efectuat pe persoane de peste 65 de ani, cei care au băut mai mult lapte și au practicat activități fizice au declarat că au adormit mai ușor decât cei care nu au făcut acest lucru.

Sau poate cauza este mediul în care dormiți și s-ar putea să aveți nevoie de o saltea nouă.

Este rău să bei lapte cald înainte de culcare?

Consumul de lapte înainte de culcare nu pare să aibă efecte secundare negative documentate la majoritatea oamenilor. Cu toate acestea, unele persoane ar putea dori să evite laptele. De exemplu, persoanele care au o alergie la lactate, sunt intolerante la lactoză sau au sindromul colonului iritabil cu simptome care sunt agravate de lactate probabil că nu ar trebui să folosească laptele pentru a dormi. Dacă evitați laptele, este posibil să doriți să optați în schimb pentru alimente care nu sunt produse lactate și care ajută să dormiți mai bine.

Unii se pot îngrijora că consumul de lapte înainte de culcare ar putea favoriza creșterea în greutate. Cu toate acestea, cercetările sugerează că un pahar de lapte seara ar putea ajuta la menținerea unei forme fizice. Un studiu a constatat că consumul de lapte după un antrenament și înainte de culcare ajută la recuperarea musculară. Un alt studiu a constatat că băutul laptelui înainte de culcare crește rata metabolică în repaus a unei persoane, sau cât de repede arde caloriile, în dimineața următoare.

Unii oameni ar putea fi îngrijorați de faptul că consumul de lapte înainte de culcare ar putea duce la sforăit. Cu toate acestea, contrar credinței populare, tot mai multe dovezi sugerează că consumul de lapte nu produce mai mult mucus.

Laptele cald ajută la somn? După cum are chiar mai multe beneficii decât contribuția la somn odihnitor.

Sfaturi pentru a dormi mai bine

Pentru un somn mai bun, puteți încerca să gătiți seara pe aragaz sau cuptor sau să consumați alimente bogate în triptofan, alimente cum ar fi:

  • Brânză;
  • Pui;
  • Curcan;
  • Pește;
  • Semințe de floarea-soarelui;
  • Alune;
  • Semințe de dovleac;
  • Boabe de soia;

Dacă ați încercat să beți lapte sau să consumați alte alimente bogate în triptofan înainte de culcare și încă vă chinuiți să adormiți, poate doriți să luați măsuri pentru a vă îmbunătăți igiena somnului. Citiți articolul în care oferim 9 sfaturi pentru un somn mai bun.

  • Stabiliți o temperatură confortabilă: Deși temperatura ideală a fiecăruia este diferită, păstrați-vă camera răcoroasă, dar nu friguroasă. Dacă dormiți cu un partener, discutați cu acesta despre o temperatură cu care să fiți amândoi de acord.
  • Stabiliți o rutină: Creați și mențineți o rutină de somn, astfel încât să vă opriți din activități la aceeași oră în fiecare noapte, inclusiv în weekend.
  • Evitați anumite alimente și băuturi: Evitați mesele grele, alcoolul și cofeina înainte de culcare.
  • Păstrați-vă dormitorul întunecat: Încercați perdelele care blochează lumina sau o mască de somn pentru a vă asigura că nu sunteți expus la lumină în timpul nopții.
  • Minimizați expunerea la lumina albastră: Evitați să vă uitați la televizor sau la un smartphone în orele dinaintea culcării.
  • Faceți exerciții fizice: Faceți exerciții fizice în mod regulat, de preferință mai devreme în timpul zilei.

Luați în considerare posibilitatea de a discuta cu medicul dumneavoastră dacă încă nu dormiți suficient după ce v-ați îmbunătățit igiena somnului. Este posibil să se datoreze unei tulburări de somn subiacente, cum ar fi insomnia. Medicul dumneavoastră vă poate ajuta să ajungeți la un diagnostic, să programați un studiu al somnului sau să vă prescrie medicamente.

Cert este că laptele cald ajută la somn și vă poate ajută să adormiți mai repede și să dormiți mai profund. Asta dacă excludem posibilitatea să suferiți de o boală care e responsabilă pentru probleme cu somnul pe care le aveți.

author-avatar

Despre Vicentiu

Sunt fondatorul site-ului Gotof.ro care a fost creat din pasiunea mea pentru scris și dorința de a ajuta oamenii să facă cumpărături online. Ajutorul meu și echipei Gotof constă în analiza produselor și selecționarea celor care sunt mai bune, scrierea de recenzii complete despre acestea alături de ghiduri de cumpărături online.