Sfaturi și păreri

Somn odihnitor noapte de noapte

Cum sa ai un somn odihnitor

Lipsa completa a somnului sau lipsa unui somn odihnitor face ca zilele să pară un calvar fiind în marea parte a zilei foarte obosit și irascibil.

Necesitatea somnului este una foarte ridicată fiind la fel de importante ca alimentația pe care o ai. Dacă somnul are o calitate scăzută automat asta se va vedea asupra aspectului tău la fel ca în cazul alimentației.

7 sfaturi care te vor face să ai un somn odihnitor fără a avea probleme cu somnul noaptea

Am pregătit un ghid complet care te va ajuta să ai parte de nopți cu somn odihnitor și care automat te vor pregătii pentru zilele ce urmează și te vor încărca cu energie.

Noi recomandă ca toate sfaturile prezente în acest ghid să fie puse în aplicare dar și punerea 3-4 sfaturi dintre acestea în aplicare îți vor îmbunătății foarte calitatea somnului.

1. Amenajarea dormitorului

În majoritatea cazurilor și articolelor citite de mine amenajarea dormitorului este lăsată pe plan secund sau se află printre ultimele mențiuni. Eu consider că acest aspect este unu dintre cele mai importante dacă nu chiar cel mai important.

Patul

Acesta este foarte important deoarece acolo este locul unde petreci în jur de 8-10 ore pe zi deci acesta trebuie să fie unul confortabil.

Alege să ai cea mai buna perna care să fie cât mai calitativă, lenjerie mereu curată și lipsită de bacterii și cea mai buna saltea, aceasta este un factor important care determina calitatea somnului tău.

Dacă ai dureri de spate sau articulare este recomandat să folosești cea mai buna saltea ortopedica care ți se potrivește.

Luminiozitatea

Pentru a beneficia de un somn odihnitor evită să ai lumină în dormitor care îți poate perturba somn cum ar fi veiozele sau televizorul.

Legat de televizor încearcă cu ora înainte de culcare să eviți expunerea la lumina lui sau la alte gadget-uri. Gadget cum ar fi telefonul sa laptopul. Indicat ar fi ca înainte de culcare să încerci să citești câteva pagini dintr-o carte.

Zgomotul

Încearcă să creezi un mediu care beneficiază de o liniște cât mai ridicată. Indicat ar fi ca dormitorul să fie izolat fonic și în el să nu se afle nimic ce ar putea perturba liniștea prezenta în el.

Temperatura

Temperatura optimă în dormitor care te va conduce la somn odihnitor este cuprinsă între 18 -20 de grade. Tot ce este în afara acestor temperaturi nu face altceva decât să-ți perturbeze somnul.

Cum sa ai un somn odihnitor
Sursa: elvila.ro

2. Alimentatia pe care o ai zilnic

Alimentația pe care o ai zilnic este un factor care influențează direct somnul pe care ăl ai. Încearcă să eviți pe cât posibil consumul de alimente ce se digeră greu cum ar fi proteinele, cel puțin seara.

Evită consumul ridicat de carbohidrați și zahar care sunt prezente în dulciuri și cafea. Evită să consumi cafea în exces în timpul zilei și nu consuma deloc la ore târzii.

Deșii cafeaua are beneficiile ei în cursul zilei consumul acesteia în exces poate crea efecte negative. Cofeina ajuta la oxigenarea și energizarea creierului însă consumul acesteia seara nu va face decât să mențină creierul activ în momentele când el ar trebui să se odihnească.

3. Crearea unei rutine sanatose pentru fiecare seara

Creează o rutina care favorizează somnul odihnitor! Obiceiurile sănătoase se creează în timp, dar odată însușite îți pot schimba stilul de viață la 180 de grade.

Ora la care să iei cina

Este esențial ca mâncarea pe care o mănânci la cină să fie digerată înainte de ora de culcare. Sfatul nostru ar fi ca cina să fie luata cu minim 3 ore înainte de culcare.

Fă sport seara

Alergatul seara poate ajuta la un somn odihnitor. Beneficiile alergatului sunt mult mai multe decât faptul că îți oferă un somn odihnitor.

Dacă afară e vreme urată sau e timp de iarna și nu ai abonament la o sală sau bandă de alergare acasă poți opta pentru a face câteva exerciții seara acasă.

Atenție sportul sau mișcarea de seară trebuie făcut cu minim 2 ore înainte de culcare pentru a avea timp ca corpul să-și regleze ritmul cardiac.

Elimina stresul înainte de culcare

Pentru a avea parte de un somn fără perturbări e necesar ca înainte culcare să elimini orice tensiune pe care o ai în corp și ca creierul să fie relaxat.

Cititul seara sau timp alocat meditației te pot ajuta enorm în eliminarea stresului având o mulțime de alte beneficii cum ar fi echilibrul în viața de zi cu zi.

4. Crearea unui program de somn pe care să-l respecți

Crează-ți un program care să acopere în medie 7-9 ore de somn și pe care să-l respecți. Un exemplu ar fi de la ora 22:00 șa ora 07:00 astfel ai acoperii orele în care creierul are parte de odihna ridicată.

5. Evită să mănânci seara târziu

Dacă vrei să ai parte de un somn odihnitor scoate mesele târzii din programul tău. Mesele târzii dau de munca organismului în timpul nopții când acesta ar trebui să se odihnească.

Prin mesele târzii punem stomacul în special la treaba, noaptea el fiind în situația de a digera mâncarea în timpul somnului. Acest lucru va face ca noaptea să te foiești și să te trezești obosit cu un corp care a muncit toată noaptea.

6. Evită alcoolul si țigările la ore târzii

Dacă ești o persoană care fumează sau consuma alcool ar fi indicat să eviți consumul acestora cu minim 2 ore înainte de culcare. Alcoolul cat și fumatul predispune la consumul ridicat de lichide în timpul nopții.

Beneficiile unui somn odihnitor

Deși tu ești acum aici pentru a afla care sunt cauzele pentru lipsa unui somn odihnitor cred ca ar trebui să ști și care sunt benefeciile. M-am gândit să ți le spun pentru că astfel poate vei avea parte de un impuls pentru a pune în practica sfaturile primite mai sus

Ai parte de mai multa energie

Dormind mai mult și corect corpul ți se reface în totalitate și astfel în ziua următoare ai parte de energie. Astfel ești capabil să-ți îndeplinești sarcinile pe care le ai în ziua respectivă mult mai rapid.

Previne depresia si anxietatea

Dacă reușești să obții pe termen lung somn odihnitor noapte de noapte vei avea parte și de mai multă sănătate pe plan psihologic. Un corp odihnit poate să facă față mult mai ușor depresiei și anxietății.

Îmbunatatește apetitul sexual si imbunatateste fertilitatea

Conform studiilor efectuate de către cercetători femeile și bărbații care dorm mai puțin par mai puțin interesați de sex. Un alt efect pe care îl cauzează lipsa somnului și a odihnei este că fertilitatea este scăzută din cauzată lipsei de secreții de hormoni.

Stimulează imunitatea

Un corp odihnit este un corp puternic! Asta înseamnă că dacă ai parte de odihnă pe timpul nopții vei avea o imunitate mult mai puternică.

Dacă sfaturile prezentate mai sus nu au nici un efect asupra ta și nu îți îmbunătățesc somnul este recomandat să mergi la medic. El va fi capabil să-ți pună un diagnostic și să-ți ofere un tratament corespunzător.